fredag 29 april 2016

Banoffeepaj

Jag hittade en Kesella kvarg dulce de leche med kort datum och lågt pris i affären och köpte hem. Jag testade då ett recept på Banoffeepaj som jag sett recept på flera gånger men ännu inte provat. Pajen blev god, men jag tror jag föredrar riktig dulce de leche eftersom kvargvarianten kändes lite blek. Men, den var inte så söt vilket det ju blir med äkta vara.



75 g smör
12 digestivekex
0,5 tsk mald kanel
250 g kesella kvarg dulce de leche
2 bananer
chokladsås


  • Smält smöret och mixa kexen till smulor. 
  • Blanda ihop smör och smulor med kanelen och tryck ut i en form med löstagbar kant.
  • Ställ kallt i 30 minuter.
  • Bred ut kesellan i formen, skiva bananer ovanpå och ringla sedan chokladsås över alltihop.
  • Servera med lättvispad grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar